Овим правилником прописују се ближи услови о питањима од значаја за обављање друштвено-корисног, односно хуманитарног рада који школа, упоредо са изрицањем васпитне, односно васпитно-дисциплинске мере, одређује ученику. Друштвено-користан и хуманитарни рад обухвата активности чијим се остваривањем развија друштвено одговорно понашање ученика и представља облик ресторативне дисциплине. Ресторативна дисциплина је приступ којим се омогућава умањивање или отклањање начињене штете, односно последица те штете, развија свест о одговорности и последицама сопственог и понашања других и поправљају односи укључених страна.
– продужетак обавезе редара;
– писање рада/састава и излагање у одељењу на тему у вези са повредом обавезе;
– осмишљавање, израда и уређивање паноа на одређену тему;
– брига о простору у коме ученици бораве (нпр. уређивање учионице, библиотеке, продуженог боравка,
– свечане сале; помоћ у размештању клупа, одржавању простора и др.);
– помоћ у продуженом боравку (нпр. у изради домаћих задатака, у уређењу простора у боравку и др.);
– помоћ наставнику (нпр. ученицима којима је потребна подршка и помоћ у учењу и др.);
– помоћ дежурном наставнику за време одмора;
– помоћ стручном сараднику (нпр. У припреми предавања/материјала за остваривање предавања – нпр.
– дељење материјала, техничка подршка приликом презентације.);
– помоћ у обављању административних послова (нпр. ковертирање, прекуцавање текстова и др.);
– помоћ школским тимовима (нпр. брига о безбедности млађих ученика уз присуство учитеља/наставника);
– организовање посебне хуманитарне акције;
– домару у радионици (нпр. поправка) и упознавање са заштитом на раду у установи и друга помоћ домару
– (нпр. уређење парка и простора око школе – чишћење снега, лишћа, окопавање цвећа, фарбање ограда, клупа, одржавање спортских терена и др.);
– помоћ помоћно-техничком особљу око сређивања просторија у школи и упознавање са занимањем помоћни радник као и заштитом на раду за ово занимање (одлагање смећа, заштитна опрема, рециклажа и др.);
– у организацији предавања које остварују спољни сарадници (МУП, Црвени крст, итд.);
– остваривање предавања за одељењску заједницу на тему безбедности, насиља или друге области у оквиру које је ученик прекршио правила, односно у вези са учињеном повредом обавезе;
– израда флајера, стрипова, видео клипова и др. о небезбедном коришћењу средстава или небезбедном понашању и др.
( Наведене активности се могу комбиновати, а у складу са специфичностима школе се могу проширивати и другим активностима прописаним општим актом школе.)