БЛИЦ: Српски ђаци убудуће ће учити уз помоћ ТАБЛЕТА и ДИГИТАЛНИХ УЏБЕНИКА

ДешавањаComments Off on БЛИЦ: Српски ђаци убудуће ће учити уз помоћ ТАБЛЕТА и ДИГИТАЛНИХ УЏБЕНИКА

Листање страница уџбеника ускоро би могло да падне у заборав, јер Нацрт новог закона о уџбеницима предвиђа увођење дигиталних књига у школе.

Уколико овај предлог буде усвојен, уместо уџбеника, радних свезака, вежбанки и перница, ђаци ће у школске торбе паковати – пуњач и таблет рачунар. Ова предложена новина малишанима ће олакшати ранчеве, али по мишљењу стручњака, и заинтересовати децу за градиво.

Јавна расправа о нацрту закона почиње ове недеље. Да би овај предлог могао да буде примењен у пракси, у закон је уведена одредба да је уџбеник основно дидактичко средство, али се то односи и на штампани и уџбеник у дигиталној форми. Када закон буде усвојен, биће одређени и стандарди за израду дигиталних уџбеника. У Министарству просвете навели су да ће дигитализација омогућити јефтиније и свима доступно образовање.

– Ученицима ће дигитални уџбеници бити занимљивији и функционалнији, што ће утицати и на повећање знања и вештина – рекли су из Министарства.

Ако овај предлог буде усвојен, ученици ће моћи да бирају да ли желе стандардне књиге, или ће пак прећи на дигитални начин учења.

Уколико дигитални уџбеници заживе, морала би да буде оформљена нека врста дигиталне платформе, апликације или портала на коју би била постављена понуда књига, где би ученици могли да преузимају уџбенике након регистрације. Још једна предност дигиталних уџбеника је што су обогаћени различитим медијским садржајима попут 3Д модела, анимација, видео и звучних записа, галерија фотографија, али и задацима за понављање и проверу знања, што наставу чини доста занимљивијом.

Стручњаци кажу да ће дигитални уџбеници бити пријемчиви савременим генерацијама, којима су рачунари и таблети свакодневна играчка.

– Има ту и предности и мана. Деца свакако много користе таблет и рачунаре, па им неће бити проблем да се навикну на такав вид учења, штавише, то ће им бити природно. Наравно, мора се бити опрезан са временом које ће деца проводити испред екрана – каже др Ранко Рајовић, један од водећих стручњака за рани развој интелигенције код деце и председник Менсиног комитета за даровиту децу.

Како би настава са дигиталним уџбеницима могла да изгледа, види се и по примеру ОШ “Вук Караџић” из Краљева, прве школе у Србији која је увела експерименталну дигиталну наставу. Свако дете у три одељења нижих разреда има таблет на коме прати и решава задатке из математике који се појављују на главном екрану у учионици. Ђаци таблете користе и уместо читанки на настави српског језика. Имају и апликације за игре, као што је слагалица, чиме на занимљив начин савладавају градиво.

– Садржаје уџбеника деца на часовима прате на таблетима. Колико их то мотивише, говори и податак да истог момента добију информацију да ли су добро решили задатак. То је систем који је рађен на бази видео-игара да би им било занимљивије – рекла је Биљана Барловац, директорка школе “Вук Караџић”.

Наши издавачи већ имају у понуди дигиталне верзије уџбеника или додатака.

– Предности дигиталних садржаја су вишеструке, деци ће бити занимљивије градиво, медиј је прихватљивији за њих, лакше ће се савладавати градиво, а садржај ће бити богатији. Најбоља је комбинација штампаног и дигиталног садржаја, поготово у млађим разредима – кажу у издавачкој кући “Клетт”.

Диск уз штампану књигу

Постојећи дигитални уџбеници долазили су на CD-у уз штампани уџбеник (као што је на пример у случају интерактивне збирке за физику), док су за остале предмете наставници користили верзију на CD-у. „Осим тога, имамо интерактивни образовни портал који деца и наставници могу да користе улазећи на њега са својом шифром преко било ког рачунара, таблета или телефона – кажу у “Клетту”.

Преузето са следећег линка: http://www.blic.rs/vesti/drustvo/srpski-daci-ubuduce-ce-uciti-uz-pomoc-tableta-i-digitalnih-udzbenika/vvcxbk9

 

© 2015 ОСНОВНА ШКОЛА "ВУК КАРАЏИЋ", Краљево. Сва права задржана. Страну израдио | S9 | WDT.