У оквиру последењег модула 3 ,,Развијање инклузивних пракси“ завршена је двогодишња обука у оквиру пројекта ,,Подједнака права за све“.
У обуку је било укључено 30 учесника наше школе,а пројекат је спровођен на територији целе Србије и укључен је велики број основних школа.
Препознавање потенцијалних баријера и ресурса кроз системски приступ образовању омогућава да се креира адекватна подршка за појединачног ученика, али и да се развије системско решење. Тако, на пример, препознавање да средња школа има 60% ученика који путују, као и да су ови ученици истовремено у високом ризику да напусте школу због високих трошкова превоза, али и због неусклађености реда вожње и распореда часова, може водити системском решавању проблема: а) обезбеђивање школске аутобуске линије, б) обезбеђивање средстава за трошкове превоза, ц) оснивање ученичког кутка у школи у ком ће ученици моћи да бораве између превоза и часова, а у ком ће бити доступна подршка учењу.
Кроз радионичарски рад у групама излистали смо све предности али и недостатке на које наилазимо радећи инклузивну наставу.
Највеће потешкоће смо препознали у финансирању инклузивне наставе,као и грађењу заједнице.
Позитивне стране су нам велика посвећеност,солидарност,емпатија,подршка ученицима.Такође искуство које имамо у раду и школа смо која има велики број учаника који раде по ИОП-у.
Семинар је реализован у простору наше школе,водитељи програма биле су Силвана Рељић и Гордана Глишовић.