Наставни предмет: Енглески језик
Наставник: Маријана Дражовић
Одељење: 6/1, 6/5
У складу са Смерницама за организацију и реализацију образовно-васпитног рада у основној школи у школској 2023/2024.години, у периоду од 4.-8.септембра 2023.године, на часовима енглеског језика, у одељењима 6/1 и 6/5, реализован је низ активности.
Све активности су имале заједнички циљ: развој позитивних људских вредности код ученика и унапређење односа заснованих на међусобном поштовању, сарадњи, солидарности, уз уважавање различитости.
Посебна пажња била је посвећена емпатији и стварању подстицајног окружења.
У циљу што боље адаптације ученика, успешнијег враћања у дневну школску рутину и постепеног уласка у редовне школске активности, активности су биле игровног карактера и подразумевале су обнављање и увежбавање вокабулара и израза на ученицима блиске теме.
Активност: У туђим ципелама – Take a walk in my shoes
Уводни део (warm-up):
Ученици одговарају на питање наставника: What shoe size do you wear? – Коју величину обуће носиш?
Наставник даје упутство да се формирају парови од ученика који носе највећу и ученика који носе најмању величину обуће.
Наставник даје упутства:
Take off you shoes. – Изујте се.
Switch shoes. – Замените обућу.
Stand up. – Устаните.
Take a walk. – Прошетајте.
Наставник поставља питања:
How did you feel?– Како сте се осећали?
Was it easy to be in somebody else’s shoes?– Да ли је било лако да будете у туђим ципелама?
Do you know what does the expression „to be in somebody else’s shoes“ mean? – Да ли знате шта значи израз „бити у туђим ципелама“?
Главни део:
Наставник дели ученицима наставни листић – worksheet: Take a walk in my shoes. Ученици следе упутства и попуњавају податке о себи.
Завршни део:
Наставник исписује редне бројеве ученика на папирићима и извлачи парове ученика.
Ученици који су у пару замене наставне листиће – worksheets и улазе у туђе ципеле читајући о „себи“.
Закључак:
Путујући од буквалног до пренесеног значења, ученици су самостално дошли до сазнања да није лако бити у туђим ципелама. На реалном примеру су научили да разумеју друге и саосећају са њима. Ученици су уживали у оваквом начину рада, рекли су да би радо поново учествовали у сличним активностима.
Активност: Богатство различитости – I am unique!
Уводни део (warm-up):
Наставник исписује на табли 3 тврдње од којих су 2 истините – true, а једна је неистинита – false. Све 3 тврдње се односе на наставника лично.
I like milk.
I’ve got an older sister.
I liked playing with toy cars when I was a kid.
Наставник даје упутство ученицима да, постављањем питања, покушају да погоде која је тврдња неистинита.
Главни део:
- Ученици, по угледу на малопређашњу активност, смишљају 3 тврдње о себи.
Наставник, постављањем питања, покушава да погоди која је тврдња неистинита.
- Наставник исписује на табли неке појмове о себи, у виду brainstorming-a.
Наставник даје упутство ученицима да, постављањем питања, покушају да погоде у каквој су вези дати појмови са наставником.
Завршни део: Наставник приказује PPT презентацију:
Ученици прате презентацију, исказују своје мишљење.
Закључак:
Ученицима је било посебно забавно што су сазнали неке занимљиве појединости о свом наставнику. Решавајући задатке које имају везе са наставником лично, ученици и наставник су остварили су већу блискост и међусобно поверење и унапредили међусобни однос. Ученици су у процесу рада применили и критичко мишљење. Заједно са наставником, ученици су дошли до закључка да је свако од нас другачији на свој начин, да то треба поштовати и да је лепота и богатство управо у томе – у различитости.
Предметни наставник
Маријана Дражовић