Координатор
Милена Брковић
У складу са Правилником о протоколу поступања у установама образовања у случајевима кризних догађаја (2024), у школи делује подтим за кризне догађаје. Задатак тима је благовремено реаговање, координација и подршка ученицима, родитељима и наставницима у ситуацијама кризе.
Правни оквир
- Закон о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС“, бр. 88/2017, 27/2018 – др. закон, 10/2019, 6/2020 и др.)
https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_osnovama_sistema_obrazovanja_i_vaspitanja.
- Правилник о протоколу поступања у установи у случају кризних догађаја („Службени гласник РС“, бр. 104/2024)
https://www.pravno-informacioni-sistem.rs
- Закон о ванредним ситуацијама („Службени гласник РС“, бр. 111/2009, 92/2011, 93/2012 и 87/2018)
https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_vanrednim_situacijama.html
- Правилник о поступању установе у случају сумње или утврђеног дискриминаторног понашања и вређања угледа, части или достојанства личности
(„Sl. glasnik RS“, br. 65/2018)https://www.paragraf.rs/propisi/pravilnik-postupanju-ustanove-slucaju-sumnje-utvrdjenog-diskriminatornog-ponasanja.html?utm_source=chatgpt.com
- Правилник о ближим критеријумима за препознавање облика дискриминације („Службени гласник РС“, бр. 22/2016) – садржи дефиниције дискриминације, објашњење директне и индиректне дискриминације, као и конкретне примере из образовне средине.
https://www.paragraf.rs/propisi/pravilnik-blizim-kriterijumima-prepoznavanje-diskriminacije-obrazovanja.html
- Унутрашња акта школе (План тима за кризне догађаје)
Састав тима
- Милена Брковић- координатор
- Биљана Вујашевић
- Милан Андријанић
- Миленко Ђурић
- Анђелка Миленковић
- Божо Перуничић
- Мира Милутиновић, психолог
- Оливера Тијанић, педагог
- Драгана Милетић, педагог
- Представник локалне заједнице (Центар за социјални рад, полиција, Црвени крст)
Задаци тима
- Брза процена ризика и опасности
- Обавештавање надлежних институција
- Подршка ученицима и родитељима у кризним ситуацијама
- Координација са локалном заједницом
- Едукација наставника и ученика за поступање у кризама